Please follow this link. Kebaya Nyonya by Ole Kebaya: Tempoyak Crepe ?

Click here to show your support!

Thursday, July 11, 2013

Tempoyak Crepe ?


Pergi tesco kelmarin, ternampaklah satu kiosk jual kek lapis Sarawak. Survey harga kek lapis, mula lah mereka-reka nak makan kek lapis.. Ada macam-macam jenis kek lapis.. oreo lah.. red velvet lah.. cadbury.. dan banyak lagi.. tak ingat pulak semua nama-nama tu..

Tiba-tiba ternampak benda yang aku sangat-sangat teringin nak rasa. Durian Crepe! So aku pon beli lah sebab terlalu teringin, dah lah 2-3 hari lagi nak puasa. Nanti kempunan pulak.

Balik rumah, sambil buat keje teringat nak makan durian crepe tu. Macam biasa, hubby dan anak-anak memang tak suka benda macam nie.

Gigitan pertama, ok jer lah rasa nyer. So aku pon makan abes seketul, ada 4 ketul lagi. Nak makan lagi tapi terasa kenyang pulak. Jadi simpan dalam peti ais.

Esok nyer, teringat nak makan durian crepe lagi. So aku pon ambil seketul.

Gigitan pertama.....

ALAMAK! Kenapa masam nie? Dah basi ker?..

 so aku pon try makan kulit nyer.. ok jer ... then makan krim.. pon ok... errmmmm try makan durian nyer....

euuiiihhhh... masam macam TEMPOYAK ..

tak tau di mana silap nyer, but memang tak boleh blah dengan durian crepe nie..

dah jadi TEMPOYAK CREPE pulak...

apa lagi, memang buang abes saki baki tempoyak crepe tu.. hhihihi..

So nasihat aku,

"Kalau beli DURIAN CREPE, make sure makan bagi abes pada hari yang sama, secepat mungkin.. kalau simpan, maybe ia akan bertukar menjadi TEMPOYAK CREPE"

No comments:

Post a Comment